TRAMVAJE   TROLEJBUSY   AUTOBUSY   LANOVKA   OSTATNÍ   Z PROVOZU   JÍZDENKY   DOWNLOAD


Co možná nevíte o mariánskolázeňské lanové dráze...

... již koncem roku 1905 žádal majitel nově dostavěného hotelu Krakonoš o povolení předběžných prací na "úzkorozchodné elektrické dráze" nebo "elektricky poháněné lanovce z Mariánských Lázní na Krakonoš.
... v 50. letech se uvažovalo o stavbě lanovky na Panoramu.
... v roce 1974 se o lanové dráze mluvilo jako o projektu, který zůstal jen na papíře.
... lanová dráha je visutá jenolanová typu TCP 4/5.2 s neodpojitelnými čtyřmístnými vozy typu TC-4, kterých je 10 a jsou zpřaženy vždy po pěti kabinách (gondolách) v každém směru.
... má dva pohony.
... hlavní pohon tvoří stejnosměrný elektromotor 108,5/83 kW, 440 V 273/210 A, 1480/min. 3200/min., typ SB LN 7B.
... nouzový pohon tvoří vznětový motor 57 kW, typ Zetor 8401.1.
... rychlost chodu: 5,0 m/s - regulovatelná; 2,0 m/s - při pohybu nouzovým poháněcím motorem; 0,3 m/s - při pohybu ve stanicích.
... poháněcí stanice je horní stanice Krakonoš.